Navigácia:  Úvod > Ako na to? > Zaujimavé články > Predtým ako odpoviete na inzerciu

Ohlasy našich klientov

„.. tá cesta z Kežmarku do Nitry stála zato. Len ťažko by som zvládol pohovor bez prípravy.“

Jano S., Kežmarok, strojársky priemysel

„Kvalitou aj celkovo servisom som veľmi spokojná. Sama by som to takto napísať veru nezvládla.“

Anna V., Lipany, Projektová manažérka

„CV a sprievodný list sú super. Počas našej konzultácie som fakt zistil, že sa dá napísať o zaujímavých veciach, ktoré by ale mňa samého nenapadli. Sprievodný list ste navyše skvelo sformulovali.“

Rudo M., Ružomberok, absolvent Žilinskej VŠ

„Včera ste mi poslali motivačný list aj CV. Sú fantastické! Nedá sa to porovnať s pôvodnými materiálmi. Naozaj ste vyzdvihli všetky pozitíva spôsobom, akým by som to sama nevedela napísať. Som Vám veľmi povďačná.“

Soňa K., Hlohovec, obchodno-administratívna referentka
 

Predtým ako odpoviete na inzerciu

Čím to je, že človek zareaguje na konkrétnu pracovnú pozíciu? Odpoveď je v podstate jednoduchá. Nachádza sa v situácii, kedy sa chce zamestnať, prípadne zmeniť prácu a daná pracovná ponuka spĺňa jeho predstavy. Je ale správne reagovať na všetky pozície, ktoré sa nám páčia? Pokúšať sa predať svoje zručnosti a vedomosti zamestnávateľovi, ktorý ich nijakým spôsobom nevie využiť, je strata času. Teda predtým ako investujete svoj čas a energiu do hľadania toho správneho miesta, zistite či vyhovujete požiadavkám a či práca bude vyhovovať Vám.

1. Skúste zhodnotiť svoje vzdelanie verzus aké vedomosti vyžaduje daná firma a konkrétna pracovná pozícia. Absolvent odboru kuchár- čašník má veľmi malú šancu zabodovať ako kandidát na technickú pozíciu, napr. IT špecialista. Pozíciu však môže zvažovať pokiaľ sa oblasti IT venuje vo voľnom čase a má požadované znalosti.

2. Posúďte svoju doterajšiu pracovnú prax. Ak ste našli aspoň niekoľko spoločných bodov, kde sa vaše zručnosti a schopnosti stretávajú s danou pozíciou, ste na dobrej ceste. Človek, ktorý pracoval roky v oblasti účtovníctva nemôže očakávať, že ho budú očakávať s otvorenou náručou na pozícii marketingového manažéra. Treba byť realistický a hlásiť sa na pracovné miesta na ktoré sa svojim profilom hodíte.

3. Zamyslite sa, prečo sa chcete zamestnať práve v tejto spoločnosti a práve na tejto pozícii. Sústreďte sa iba na tie pozície, pri ktorých máte pocit, že by Vás naozaj napĺňali. Je to určite efektívnejšie ako posielať desiatky žiadostí na tie najrôznejšie ponuky, o ktorých zďaleka nie ste presvedčení.

4. Čo vyžaduje daná práca? Ak je inzercia príliš krátka, môžete kontaktovať personálne oddelenie ohľadne bližších informácii. Avšak, pokiaľ sú konkrétne určené požiadavky uvedené, odpovedzte si, či ste schopný ich splniť. Nespoliehajte sa na počiatočné zaučenie, to z vás odborníka neurobí.

5. Pokúste sa reálne zvážiť svoje šance na úspech. Pokiaľ sa absolvent hlási na riadiacu pozíciu, je vysoká pravdepodobnosť, že neuspeje. Nemá ešte vyvinuté, či dostatočne získané schopnosti, ktoré by mu umožnili viesť, usmerňovať a motivovať ďalších pracovníkov. Nezabúdajte, že aj personalisti, či manažéri vyberajúci nových zamestnancov sa v prvom rade budú chcieť dozvedieť, čo pre firmu môžete urobiť, ako sa dá využiť Váš potenciál. Preto sa na seba pozrite aj ich očami…

© 2009 CVProfík